امروزه هدف آموزش رياضي در دوره‌ي ابتدايي

به‌طوركلي تغيير كرده است.رويكردهاي جديد بيش‌تري

روي ساختارها، ارتباطات، اكتشافات، مهارت‌هاي حل

مسأله تفكر، روابط بين فردي و روحيه همكاري تأكيد

مي‌كند.

اين مقاله نيز با تأكيد بر رويكردهاي جديد در حوزه‌ي

تعليم و تربيت نوشته شده مي‌كوشد تا با تنوع بخشيدن به روش‌هاي تدريس رياضي در مقطع ابتدايي زمينه تحقق يافتن هدف‌هاي اساسي زير را فراهم سازد (همان منبع).

1- علاقه‌مند كردن دانش‌آموزان دبستاني به يادگيري به

ويژه يادگيري رياضي و ايجاد نگرش مثبت در آنان،

نسبت به مدرسه و تحصيل

2- تقويت روحيه همكاري در بين شاگردان و تبديل كردن رقابت به رفاقت در كلاس درس رياضي
3- وادار كردن شاگردان به تفكر در  مورد مسائل و

تقويت اعتماد به نفس آنان جهت حل مسائل رياضي و

رشد تفكر انتقادي و مهارت‌هاي سطح بالاي تفكر

4- پرورش مهارت‌هاي اساسي خواندن، نوشتن و حساب كردن در كودكان
5- فعال كردن كلاس درس رياضي از طريق فراهم‌آوري زمينه بحث معلم با شاگرد و شاگرد با شاگرد

6- تقويت روحيه تحقيق در بين شاگردان از طريق آشنا كردن آن‌ها با موقعيت‌هاي روزمره‌ي زندگي

7- تقويت مهارت‌هاي كلامي و ارتباطي شاگردان

8- تقويت يادگيري معني‌دار با استفاده از مواد و وسايل آموزش عيني و ملموس