هدف آموزش رياضي در دورهي ابتدايي
بهطوركلي تغيير كرده است.رويكردهاي جديد بيشتري
روي ساختارها، ارتباطات، اكتشافات، مهارتهاي حل
مسأله تفكر، روابط بين فردي و روحيه همكاري تأكيد
ميكند.
اين مقاله نيز با تأكيد بر رويكردهاي جديد در حوزهي
تعليم و تربيت نوشته شده ميكوشد تا با تنوع بخشيدن به روشهاي تدريس رياضي در مقطع ابتدايي زمينه تحقق يافتن هدفهاي اساسي زير را فراهم سازد (همان منبع).
1- علاقهمند كردن دانشآموزان دبستاني به يادگيري به
ويژه يادگيري رياضي و ايجاد نگرش مثبت در آنان،
نسبت به مدرسه و تحصيل
2- تقويت روحيه همكاري در بين شاگردان و تبديل كردن رقابت به رفاقت در كلاس درس رياضي
3- وادار كردن شاگردان به تفكر در مورد مسائل و
تقويت اعتماد به نفس آنان جهت حل مسائل رياضي و
رشد تفكر انتقادي و مهارتهاي سطح بالاي تفكر
4- پرورش مهارتهاي اساسي خواندن، نوشتن و حساب كردن در كودكان
5- فعال كردن كلاس درس رياضي از طريق فراهمآوري زمينه بحث معلم با شاگرد و شاگرد با شاگرد
6- تقويت روحيه تحقيق در بين شاگردان از طريق آشنا كردن آنها با موقعيتهاي روزمرهي زندگي
7- تقويت مهارتهاي كلامي و ارتباطي شاگردان
8- تقويت يادگيري معنيدار با استفاده از مواد و وسايل آموزش عيني و ملموس
من یک معلمم.