عکس مورچه  از نمای نزدیک

 عکس مورچه کوچولو از نمای نزدیک

مفاهیم هندسی ریاضی چهارم ابتدایی  

مفاهیم هندسی ریاضی چهارم ابتدایی 1 – پاره خط فقط یک نقطه ی وسط دارد . 2 – برای کشیدن یک خط راست کافی است 2 نقطه از آن را داشته باشیم . 3 – نیم خط قسمتی از خط راست است که ابتدای آن مشخص و لی انتهای آن مشخص نباشد . فقط از یک طرف ادامه پیدا کند . 4 – پاره خط قسمتی از خط راست است که ابتدا و انتهای آن مشخص باشد و ما نتوانیم آن را  ادامه دهیم .

ادامه نوشته

مقالات آموزشی برای معلمان

 

20 نکته درتدریس موفقآموزش روش تحقیق
از رکود آموزشی پس از تعطیلات چگونه جلوگیری کنیم؟ایجاد لذت یادگیری
جلوگیری از بی نظمی کلاسچرا برخی از دانش آموزان تنبل هستند؟
چگونه دانش آموزان را به یادگیری تشویق کنیم؟چگونه کلاس جذابی برای دانش آموزان خود فراهم کنیم 
نقش مدرسه و معلم در ایجاد بهداشت روانی دانش آموزانروشهای افزایش تاثیر تشویق دانش آموزان در کلاس درس
روشهای ایجادانگیزه دردانش آموزانشناخت ویژگی های دانش آموزان
عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزانمدیریت رفتار با دانش آموز در کلاس درس
چند جور سکوت در کلاس درس داریم؟نکات مهم درباره امتحانات و ارزشیابی
نکته های کلیدی برای موفقیت معلماننكات ظریف در تدریس موفق
هشت راز طراحی کلاس
معلمی 1 

 


دانلود رایگان طرح درس کلاس چهارم دبستان  


دانلود رایگان طرح درس کلاس چهارم دبستان

 

طرح درس سالانه ی ریاضی

گام اول: اهداف محتوایی و شناختی

انتظار دارم دانش آموزان مفهوم کسر را بدانند و بتوانند برای یک شکل یا وسایل کمک آموزشی که با تعداد و دسته های مشخص در اختیار آنها قرار می گیرد کسر بنویسند و همچنین برای یک کسر شکل رسم نموده و یا به طور مجسم آن را نشان دهند . برای این کار می توان از وسایل همراه خود دانش آموزان یا کارت های رنگی و ... استفاده کرد .

گام دوم : سئوالات راهنمای درس

برای اینکه در دانش آموزان ایجاد انگیزه شود می توان از پیش در آمد ی برای اینکار استفاده کرد مثلاً از آنها بخواهیم که اگر تولد یکی از آنها باشد و 6 نفر در تولد او حضور داشته باشند چگونه می توانندکیک را بین 6 نفر به طور مساوی تقسیم کنند و یا با کمک نماینده ی کلاس می توان به تعداد بچه های کلاس سیب تهیه نموده و از آنها خواست که سیب را به طور مساوی بین 6 نفر یا کمتر تقسیم کنند یا تعداد شکلات و ...

گام سوم : ارزشیابی

از بچه ها خواسته می شود که در گروه های 4 نفری کسر را تمرین نموده و با راهنمایی معلم و تعیین تکلیف برای هر گروه که سیب ها را به چند قسمت مساوی تقسیم کنند به آنها کسر آموزش داده می شود بعد از اینکه معلم مطمئن شد که تمام گروهها کسر را فهمیده و کاملاً بر این موضوع مسلط شده لذا می توان از خود گروهها خواست که با مداد رنگ های خودشان به تمرین و یاد گیری کسر به طور مشارکتی بپردازند همچنین دانش آموزان آشنا با رایانه می توانند در منزل به تمرین و ممارست بپردازند .

گام چهارم : ارتباطات

می توان از علایق دانش آموزان و دانسته های قبلی آن ها نیز استفاده نمود . برای اینکار می توان همان مثال اول در مورد کیک تولد را مطرح نمود . ( حالا که شما کسر را آموختید چگونه می توانید این کیک را بین 6 نفر تقسیم کنید . ) سپس از تمام گروه ها خواسته می شود که با نقاشی کردن این کار را انجام دهند . به این ترتیب که با رسم یک شکل هندسی و تقسیم آن به 6 قسمت مساوی و رنگ آمیزی آن کسر مربوط به یک ششم یا دوششم   و ... را نشان دهند . با این کار هم کمک به یاد گیری کسر شده ، هم بچه ها با ذوق و شوق به رنگ آمیزی و ترسیم اشکال هندسی می پردازند در این روش نوعی ترکیب و تلفیق بین درس ریاضی و هنر نیز ایجاد می گردد .

گام پنجم :

برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید بین اهداف و ارزشیابی وابستگی مستقیم وجود داشته باشد در این درس هدف توانایی درک مفهوم کسر و نوشتن کسر مورد نظر برای یک شکل است . در این مرحله باید با توجه به توانایی های فردی هر دانش آموز به آنها تکلیف داد . تک تک دانش آموزان را پای تخته صدا می زنیم سپس برای دانش آموزان کم توان از کسرهای ساده و اشکال ساده تمرین می دهیم ، نقاط ضعف آنها را رفع می کنیم و برای دانش آموزان تیز هوش می توان از کسرهای دیگر که در حد توان آنها باشد سؤال پرسیده و کار می کنیم .

گام ششم : استراتژی تدریس ، مدیریت و مواد و منابع

بعد ار یاد گیری درس توسط تمام دانش آموزان و ارزشیابی از تک تک آنها تمرینات کتاب درسی که در توان همه ی دانش آموزان می باشد را به آنها تکلیف می دهیم علاوه بر آن از آنها می خواهیم که خودشان هم چند نمونه از شکل ها و کسرها را در دفتر شان بنویسند و با گروه خود همکاری نموده و یک نمونه سؤال هر گروه برای جلسه ی بعد داشته باشند و در جلسه ی آینده سؤالات گروهها را با هم جابه جا می کنیم تا سؤالات مختلف گروهها توسط دانش آموزان حل شود و معلم مربوطه نظارت کامل بر این سؤالات باید داشته باشد نقش معلم به عنوان راهنما ، همواره در کنار دانش آموزان خواهد بود .

برای کار گروهی ، دانش آموزان می توانند از آزمایشگاه مدرسه یا حتی حیاط مدرسه نیز استفاده کنند و با گروه خود و گروه های دیگر تعامل داشته باشند ، هم فکری و مشورت کنند و سرانجام به هدف و نتیجه ی اصلی درس برسند . برای یاد گیری بیشتر دانش آموزان می توان توجه آنها را به کتابهای کمک درسی استاندارد که مورد تایید آموزش و پرورش می باشد جلب کرد . در این درس از هر وسیله ی ساده ای که در اختیار دانش آموزان باشد و از کارت ها و کاغذ های رنگ و مهره های رنگی و ... می توان استفاده نمود .

گام هشتم : در این مرحله ( ارزیابی درس و معلم ) می توان از سؤالات چالشی که برای ارزیابی بازده درس به کار آید استفاده نمود . مثلاً اگر تعداد دانش آموزان یک کلاس 36 نفر است و می خواهیم  یک چهارم دانش آموزان این کلاس را به کتابخانه ببریم ، چند نفر می توانند از کتابخانه دیدن نمایند ؟ و ...

 

 

محیط ومساحت اشکال هندسی

 

آموزش تصویری نماز

رسم نیمساز

ﺑﺮرﺳﻲﻛﻴﻔﻴﺖﺗﺪرﻳﺲدرسرﻳﺎﺿﻲﭘﺎﻳﻪﭼﻬﺎرم دﺑﺴﺘﺎنﺷﻬﺮ اﺻﻔﻬﺎن

ﺑﺮرﺳﻲﻛﻴﻔﻴﺖﺗﺪرﻳﺲدرسرﻳﺎﺿﻲﭘﺎﻳﻪﭼﻬﺎرم دﺑﺴﺘﺎنﺷﻬﺮ اﺻﻔﻬﺎن

شکلک های محدثه

ادامه نوشته

برنامه سالیانه قرآن درسی کلاس چهارم

ایام هفته

صفحات

فعالیت های اجرا یی

اهداف یادگیری

هفته اول مهرماه

از 1  تا پایان   4     

(درس اول)یاد آوری آموخته های سال سوم-حرف ساکن - حرف مشدد -صدای (هو-هی) حروف والی-نماز در قرآن- پیام قرآنی.

اولویت دادن به درس قران در کلیه امور،خواندن صحیح آیات قران.

هفته دوم مهر ماه

از 5  تا پایان   8    

قائده وقف درکلمات قرآنی- انس با قر آن در خانه -

آیات 12 تا 16 سوره ی لقمان .

آشتایی با قوائد وقف.خواندن قرآن با صوت .

هفته سوم مهر ماه

از 9  تا پایان  12

(درس دوم) دانش آموزان آیات 1 تا 6 سوره ی تغابن را به صورت گروهی برای یکدیگر می خوانند- بعد به صورت فردی 1 یا 2 سطررابلند می خوانند- حرکات وقف را رعایت می کنند.

خواندن صحیح قران آموزشی،آشنایی با پیام های قرآنی

آشنایی با حرکات وقف بر ( ن )

هفته چهارم مهر ماه

از 13  تا پایان  16      

انس با قرآن در خانه انجام می دهد-(درس سوم) اول آیات34 تا 38 سوره ابراهیم راگروهی می خوانند- دوم باصدای بلند وانفرادی - پیام قرآنی را در سوره می یابند.

آشنایی با معنی بعضی آیات و کلمات قرآنی.آشنایی با بضی سوره های قرآنی

هفته اول آبان ماه

از 17   تا پایان 20   

وقف بر (هو وهی) را به درستی انجام می دهند-معنی عبارات قرآنی را به درستی می نویسند-انس با قرآن در خانه را با اولیا تمرین می کنند.

آشنایی بیشتر قاعده وقف بر

 (هو-هی)آشنایی با معانی بعضی آیات قرآنی

هفته دوم آبان  ماه

از21   تا پایان 25    

(درس چهارم)آیات 1تا26سوره واقعه گروهی می خوانند- بعدانفرادی وبلند می خوانند- قصه قرانی را روان می خوانند- قرائت آیات را از نوار گوش می کنند.

آشنایی بیشتر با قصه های قرآنی مانند(مرد بت پرست) آشنایی با وقف بر(ت تانیس)  

هفته سوم آبان ماه 

از 26  تا پایان 27 

انس با قران را در خانه انجام می دهند،آیات 27تا57 را برای اولیا در منزل می خوانند.

(با رعایت قواعد وقف)

آشنایی بیشتر با سخنان حضرت محمد(ص) آشنایی بیشتر با وقف بر تنوین.

هفته چهارم آبان ماه

از 28 تا پایان  29  

(درس پنجم)آیات 102تا105 سوره آل عمران را گروهی  برای یک دیگر می خواندند- معنی کلمات پیام قرانی  (واعتصموا...)را یاد می گیرند.

 

آشنایی با بعضی آیات سوره آل عمران .شناخت بیشتر با پیام قرآنی.

هفته اول آذرماه

از30  تا پایان  32  

حروف مقطعه رابه درستی می خوانند- قرائت آیات درس را از نوار گوش می کنند- به ترجمه آیات سوره یونس وجاثیه  و یاسین توجه می کنند.

 

شناخت حروف مقطعه که در اول بیست ونه  سوره ها قرارمی گیرد .

هفته دوم آذر ماه

از33    تا پایان  36    

انس با قران در خانه را انجام می دهند- آیات 106تا112 را برای اولیا می خوانند -(درس ششم)آیات 76تا83 سوره اسراء را در گره های چند نفره برای یک دیگر می خوانند -آیات را انفرادی وبا صدای بلند می خوانند.

 

شناخت بیشتر با قطره اما دریا .

آشنایی با نوشتن حروف مقطعه.

کوشش در جهت خواندن قرآن مانند نوار.آشنایی با آیات سوره اسراء.

هفته سوم آذر ماه

از 37    تا پایان 40

به علامت (مد) بر روی حروف کسیده توجه می کنند وآن ها را به درستی می خوانند- به قرائت آیات درس از نوار دقت می کنند- آیات86تا95رابا رعایت قائده مد برای اولیا می خوانند.

 

شناخت علامت مد، آشنایی بیشتر با خواندن  صداهای کشیده .آشنایی با معنی آیه 15 سوره تغابن و آیه

127 سوره بقره

هفته چهارم آذر ماه

از41   تا پایان 44

(درس هفتم)برخی از خطوط قرانی را می آموزند-

صدای ( آ)که به صورت الف مقصوره بر روی بعضی صداها قرار می گیرد همانند( آ ) می خوانند -قرآن خانه را به کلاس درس می آورند

شناخت با برخی از خطوط قرآنی آشنایی با الف مقصوره.

 

در سال تحصیلی  92-91              

ایام

صفحات

فعالیت های اجرا یی

اهداف مورد نظر

هفته اول دی ماه

از 45  تا پایان  48      

خواندن گروهی آیات94 تا 102 سوره نحل.

خواندن انفرادی هرفراگیر1یا2 سطرباصوت یا    روخوانی.یاد گیری آداب خواندن قرآن ترجمه آیه 5شورا  و56 نور  و163 بقره .

به درستی قرآن را تلاوت نماید.

با آداب خواندن قرآن بیشتر آشنا شود.آیات قرآنی را مانند نوار با صوت غنیتلاوت نماید.

هفته دوم دی ماه

از 49  تا پایان  54   

انجام انس با قران در خانه.خواندن آیات 1 تا 10 سوره شورا همراه با اولیا .(درس هشتم)

خواندن گروهی و انفرادی آیات 30 تا 37

سوره آل عمران.خواندن داستان حضرت مریم.

قر آن منزل را بدون اشتباه برای والدین بخواند.با زندگی حضرت مریم (س)بیشتر آشنا شود.

 

هفته سوم دی ماه

از 55  تا پایان  57

آشنایی با علائم وقف(ج،ض،ط،م)خواندن آیات 1 تا18 سوره دخان با اولیا،مانند نوار 

با حرفهای مربوط به وقف قرآنی(ج ،ض ، ط ، م ) بیشتر آشنا شود.همانند نوار آموزشی توانایی خواندن قرآن را داشته باشد.

هفته چهارم دی ماه

 

یادآوری مطالب تدریس شده-برگزاری امتحانات نوبت اول

 

هفته اول بهمن ماه

 

یادآوری مطالب تدریس شده

 

هفته دوم بهمن  ماه

از 58  تا پایان  61   

خواندن گروهی وانفرادی آیات 253 تا256                  ( درس 9)  سوره بقره ،خواندن پیام قرآنی در باره انفاق وشعر آن.خواندن آیه261 سوره بقره همراه با ترجمه .کار در کلاس،معنی کلمات .

با بزرگ ترین سوره ی قرآن(بقره )  بیشتر آشنا شود.با معنی بعضی کلمات قر آنی بیشتر آشنا شود.انفاق را برای اولیا بیشتر توضیح دهد.

هفته سوم بهمن ماه 

از 62  تا پایان  65

خواندن آیات 1 تا9 جزء 26 سوره فتح از روی قرآن منزل (درس دهم ) خواندن گروهی و انفرادی آیات 109 تا 117سوره هود شبیه نوار.پیام قرآنی را به درستی بخواند.

سوره ی هودرا به درستی بخواند .

حسنات و سیئات را بری اولیا تعریف کند.

هفته چهارم بهمن ماه

از 66  تا پایان  69

گوش دادن قرائت آیات درس از نوار همراه با نشان دادن خط از روی کتاب درسی.انجام دادن جلسه انس با قرآن برای اولیا.

عبارات قرآنی آیت 89 سوره نمل و29 ملک و3فاطر و62 زمر و34 فصلت و84 آل عمران رادر کلاس ومنزل ترجمه کند.سوره ی قاف را برای اولیا به درستی بخواند.

هفته اول اسفند ماه

از 70  تا پایان  73 

(درس یازدهم) خواندن گروهی و انفرادی آیات 1تا 12 سوره ملک .خواندن پیام قرانی آیه 23 سوره اسراء. قاعده  وقف بر تنوین

سوره ملک را شبیه نوار بخواند.

قائده وقف بر تنوین (ی")را به خوبی رعایت کند

هفته دوم اسفند ماه

از  74 تا پایان 76

انس با قرآن درخانه.سخن حضرت علی( ع)

در مورد کتاب خدا.(درس 12)تمرین آیات 38 تا45 سوره آل عمران به صورت گروهی و فردی شبیه نوار.

سخن حضرت علی (ع) را در مورد خواندن قرآن برای برای اولیا بیان کند.آیات 38 تا 45 سوره ی آل عمران را به درستی تلاوت کند. 

هفته سوم اسفند ماه

از  77 تا پایان 80

خواندن داستان حضرت زکریا و حیی.تمرین آیات 10و 11 سوره مریم .ترجمه آیه 41 آل عمران ،25 انسان و20 یاسین 

داستان حضرت زکریا ویحیی را برای اولیا تعریف کند.آیات 10 و 11 سوره مریم راصحیح بخواند.

هفته چهارم اسفند ماه

از  81 تا پایان  84

سخن پیامبر در مورد قرآن.اتصالات با فلش آیه 90 انبیا،85 انعام .انس با قرآن در خانه .خواندن آیات 1 تا 11 سوره حضرت محمد (ص) همراه والدین.

(درس 13)خواندن گروهی و انفرادی آیات 56 تا 63 سوره نمل شبیه نوار.

سخن پیامبر در مورد قرآن ومسجد  را برای بزرگتر ها باز گو کند. با اشاره ی فلش ،اتصالات رانشان دهد. آیات 1 تا 11 سوره حضرت محمد(ص)را به درستی تلاوت کند .آیات 56 تا 63 سوره نمل را شبیه نوار بخواند.

 


اهداف کتاب بخوانیم کلاس چهارم

درس ۱ : شکر و سپاس از خداوند

درس ۲ : آشنایی با نهاد مدرسه ٬ تقویت روحیه ی همکاری٬کنجکاوی٬شناخت ارزش شغل معلمی٬خدمت به مردم٬خشنود کردن خداوند٬آشنایی با جبار باغچه بان

درس ۳ : آشنایی با مجتمع شبانه روزی

درس ۴ : ترویج روحیه ی هم کاری و تفکر خلاق برای حفظ محیط زیست

درس ۵ : آشنایی با شخصیت جهان پهلوان تختی و آزادگی و جوان مردی در ورزش

درس ۶ : افزایش اعتماد به نفس و ازبین بردن خجالت

درس ۷ : اهمیت به زندگی گروهی و از بین بردن خود بینی

درس ۸ : شناخت و اهمیت قانون و عواقب نبودن قانون در جامعه

درس ۹ : اهمیت آب در زندگی انسان ها و ضروریت استفاده صحیح از تمام انرژی ها و نعمت های خداوند

درس ۱۰ : با توجه به فصل ( اخلاق فردی و اجتماعی ) داستانی تهیه و تنظیم شود .

درس ۱۱ : شناخت ابن سینا و اهمیت تفکر قبل از شروع کارهای تحقیقی

درس ۱۲ : شناخت ژول ورن و ایجاد روحیه ی کنجکاوی و خلاقیت

درس ۱۳ : آشنایی با عید فطر و فطریه و زکات و دیگر فرایض دینی

درس ۱۴ : آشنایی با امام حسین (ع) و یارانش و صفات برجسته آن ها

درس ۱۵ : آشنایی با آثار باستانی و میراث فرهنگی

درس ۱۶ : آرش کمانگیر و معرفی تورانیان و سرزمین آنان

درس ۱۷ : آشنایی با مسائل ملی و میهنی ٬ میراث مادی و معنوی

درس ۱۸ : لذت از زندگی٬رابطه با پروردگار٬وظیفه ی ما در برابر خداوند و دیگران

درس ۱۹ : با توجه به فرهنگ بومی و منطقه ای هر دانش آموز

درس ۲۰ : آشنایی با چگونگی ساخت و انواع داستان

درس ۲۱ : درک افراد ناشنوا و مشکلات آن ها در جامعه

درس ۲۲ : آشنایی با ضرب المثل ها و اهمیت آن


اهداف تدریس جغرافیا در پایه چهارم

اهداف تدریس جغرافیا در پایه چهارم و به تبع آن الگوی انتخابی مورد استفاده جهت تدریس این درس را به شرح ذیل لیست بندی کرد :

الف – هدف کلی :

هدف کلی تدریس جغرافیا در این پایه معرفی علم جغرافیا به دانش آموزان به عنوان یک علم مستقل و آشنایی آنان با این علم می باشد.

ب  اهداف جزیی :

 آشنایی دانش آموزان با کاربرد و موارد استفاده علم جغرافیا و نقش آن در زندگی .

 آشنایی  اولیه و ساده دانش آموزان با مفاهیم ساده جغرافیایی از قبیل آب و هوا ، جهت های جغرافیایی ، نقشه و کره و نیز تعاریف ساده عوارض طبیعی و مصنوعی از قبیل رودها ، کوهها ، و جاده ها و ...

 اشنایی دانش آموزان بصورت تقریبا علمی و آگاهانه با خصوصیات جغرافیایی محیط زندگی خود .

4 اشنایی دانش آموزان با سایر مکانها موجود در کشور فرهنگها اقوام و ملل وخصوصیات ویژه جغرافیایی آن مناطق .

 آشنایی مقدماتی و بسیار ساده دانش آموزان با شاخه های مختلف جغرافیا از قبیل جغرافیای طبیعی ، اقتصادی و انسانی .

  آشنایی دانش آموزان با اهمیت عوارض طبیعی موجود در محیط زندگی همچون رود ها ، کوهها و همچنین عوارض مصنوعی همانند جاده ها راه آهن و وسایل حمل نقل جدید ( قطار ، کشتی و هواپیما ) غیر از آنچه در ذهن او و در محل زندگی او می باشد .

ج  اهداف رفتاری :

دانش آموز بتواند وسایل مختلف مربوط به جغرافیا را (همانند نقشه ، کره و ...) در حد ابتداییتشخیص دهد .

 دانش آموز بتواند چهار جهت اصلی را تعریف نموده نشان دهد و آنها را رسم کند .

 دانش آموز بتواند جهات فرعی را تعریف کرده ، نشان داده و آنها را ترسیم کند .

 دانش آموز بتواند قطب های شمال و جنوب را تعریف کرده و آنها را در یک کره نشان دهد .

 دانش آموز با ناهمواری ها ایران آشنا شده و بتواند ناهمواری ها را تعریف کند .

 دانش آموز با اختلافات دمایی ، بارشی و آب و هوایی مناطق و نواحی ایران آشنا شود .

 دانش آموز با نواحی مختلف آب و هوایی ایران ( نواحی خزری ، گرم و خشک  و کوهستانی ) آشنا شود .

 دانش آموز بتواند نواحی مختلف آب و هوایی ایران را در نقشه پیدا کرده و آنرا رنگ آمیزی نماید .

 دانش آموز با دریاها و دریاجه های ایران آشنا شده و اهمیت آنها را بداند .

10  دانش آموز با اهمیت و نقش رود ها در زندگی انسانها آشنا شود .

11  دانش آموز تعدادی از رودهای مهم ایران را بشناسد .

12  دانش آموزان با تعریف راههای ارتباطی آشنا شود و اهمیت و نقش آنها را در زندگی انسانها و جوامع انسانی  توضیح دهد .

13  دانش آموز با انواع راههای ارتباطی ( زمینی ، دریایی و هوایی ) آشنا شود و معایب و محاسن هر کدام از آنها را بطور ساده توضیح دهد .

14  دانش آموز با مفهوم ساده و اولیه صادرات آشنا شود .

15  دانش آموز با انواع راههای ارتباطی موجود در کشور آشنا شود .

البته طبیعی است که اهداف رفتاری فوق با توجه به محتوای هر درس متفاوت از دیگری بوده و دستیابی به هرکدام از اهداف فوق در مورد درس جغرافیا مستلزم به کارگیری الگوی تدریس و شیوه آموزشی و وسایل کمک آموزشی متناسب با آن هدف و درس میباشد .

 


هداف آموزش قرآن در پايه ي چهارم ابتدايي:

پيامبر اعظم اسلام(ص) فرمودند:همه ي موجودات عالم حتّي ماهي در دريا،براي كسي كه قرآن را ياد مي دهد و كسي كه قرآن را ياد مي گيرد،از خدا طلب آمرزش مي كند.
اهداف آموزش قرآن در پايه ي چهارمابتدايي:1.به شنيدن قرائت زيباي قرآن علاقه نشان دهد.
2.به زيبا خواندن قرآن و حفظ برخي از سوره ها و پيام هاي قرآني علاقه مند است.
3.عبارات قرآنی دارای حروف ناخوانا را صحیح می خواند.
4.قواعد وقف را در آخر آیات و عبارات قرآنی رعایت می کند.
5.سوره ها و عبارات قرآني كتاب را (با نشان دادن خط)به صورت روان و آهنگین مي خواند.
6.آيات قرآن را با كمك خط آموزشي به صورت شمرده مي خواند.
7. می تواند مفهوم پیام های قرآنی کتاب را را به زبان ساده بيان  كند

اهداف درس ریاضی کلاس چهارم

امروزه هدف آموزش رياضي در دوره‌ي ابتدايي

به‌طوركلي تغيير كرده است.رويكردهاي جديد بيش‌تري

روي ساختارها، ارتباطات، اكتشافات، مهارت‌هاي حل

مسأله تفكر، روابط بين فردي و روحيه همكاري تأكيد

مي‌كند.

اين مقاله نيز با تأكيد بر رويكردهاي جديد در حوزه‌ي

تعليم و تربيت نوشته شده مي‌كوشد تا با تنوع بخشيدن به روش‌هاي تدريس رياضي در مقطع ابتدايي زمينه تحقق يافتن هدف‌هاي اساسي زير را فراهم سازد (همان منبع).

1- علاقه‌مند كردن دانش‌آموزان دبستاني به يادگيري به

ويژه يادگيري رياضي و ايجاد نگرش مثبت در آنان،

نسبت به مدرسه و تحصيل

2- تقويت روحيه همكاري در بين شاگردان و تبديل كردن رقابت به رفاقت در كلاس درس رياضي
3- وادار كردن شاگردان به تفكر در  مورد مسائل و

تقويت اعتماد به نفس آنان جهت حل مسائل رياضي و

رشد تفكر انتقادي و مهارت‌هاي سطح بالاي تفكر

4- پرورش مهارت‌هاي اساسي خواندن، نوشتن و حساب كردن در كودكان
5- فعال كردن كلاس درس رياضي از طريق فراهم‌آوري زمينه بحث معلم با شاگرد و شاگرد با شاگرد

6- تقويت روحيه تحقيق در بين شاگردان از طريق آشنا كردن آن‌ها با موقعيت‌هاي روزمره‌ي زندگي

7- تقويت مهارت‌هاي كلامي و ارتباطي شاگردان

8- تقويت يادگيري معني‌دار با استفاده از مواد و وسايل آموزش عيني و ملموس


نقشه ی ایران

ی مشاهده بر روی تصویر کلیک کنید.

دانلود کتابهای درسی پایه سوم 93-92


دانلودکتابدانلودکتابدانلودکتاب
دانلودکتابدانلودکتابدانلودکتاب

بازتاب نور

بازتاب نور

نوع رسانه: انیمیشن
حجم: 
 55 کیلو بایت
ارتباط با کتاب درسی: 
 

بادکنک و الکتریسته ی ساکن

بادکنک و الکتریسته ی ساکنScreenshot of the simulation بادکنک و الکتریسته ی ساکن