1.ليوان آب و كاغذ را در قسمتي از اتاق كه نور خورشيد به آنجا ميتابد قرار دهيد (نزديك پنجره بهترين نقطه است).
2.ليوان آب را بالاي كاغذ نگهداريد و به كاغذ نگاه كنيد (هشدار: به ليوان در مسير نور نگاه نكنيد بخصوص موقعي كه آن را همخط با خورشيد نگهداشتهايد). روي كاغذ رنگهاي نور را ميبينيد.
3.حالا سعي كنيد ليوان را در ارتفاعها و زاويههاي مختلف نگهداريد و به اثرات مختلف آن دقت كنيد.
چه اتفاقي ميافتد؟
وقتي يك رنگينكمان را در آسمان ميبينيد،در حالت(جا)هاي مختلف به صورتهاي مختلفي ديده ميشود. ممكن است در فوارهها يا آبشارها هم آن را ديده باشيد.
رنگينكمان در آسمان زماني شكل ميگيرد كه نور خورشيد در گذر از قطرات آب شكسته ميشود. شكست نور خورشيد با جدايي رنگها از قرمز تا زرد و نارنجي و سبز و آبي و بنفش خودش را نشان ميدهد.
+ نوشته شده در یکشنبه نوزدهم شهریور ۱۳۹۱ ساعت 23:17 توسط ذکائی پور
|
من یک معلمم. لحظه ای به دنیا آمدم که نخستین سوال بر زبان یک کودک جاری شد. من تمام آن نام ها و چهره هایی هستم که نامشان و چهره شان از یاد رفته اما تاثیرشان نسل اندر نسل باقی مانده. من تمام کسانی هستم که فضای زندگی مرا با حضور و عطر انسانیت خویش آذین بستند..... من یک معلمم و از این بابت خدا را هر لحظه شکر می کنم. واما....این کمترین تلاش خود را تقدیم می کنم به همه ی آنانی که با عشق شروع می کنند وبا مهربانی و صداقت زندگی می نمایند. وباپاکی......مگر این گونه بودن پایانی به دنبال دارد؟ وسخن پایانی این که: ذهن ظرفي نيست كه بايد پر شود، بلكه آتشي است كه بايد افروخته شود ... دوستان عزیز و همکاران محترم بازدید کننده, اين وبلاگ جهت استفاده دانش آموزان عزيزوهمکاران محترم دوره ي ابتدايي--پایه ی چهارم- ساخته شده است . لطفا با نظرات ارزنده و مفيد خود من را در ارائه ي بهتر مطالب ياري نماييد. ذکائی پور