چندین نوع طناب زنی برای کلاس چهارمی ها

طناب پرش کوتاه

طناب دوبل گام

طناب دوبل


طناب پرش کوتاه

طناب دوبل گام

طناب دوبل


دوري ما از خدا و حكمتهاي خدا براي ما.....
گفتم: خداي من، دقايقي بود در زندگانيم که هوس مي کردم سر سنگينم را که پر از دغدغهء ديروز بود و هراس فردا بر شانه هاي صبورت بگذارم، آرام برايت بگويم و بگريم، در آن لحظات شانه هاي تو کجا بود؟
گفت: عزيز تر از هر چه هست، تو نه تنها در آن لحظات دلتنگي که در تمام لحظات بودنت بر من تکيه کرده بودي، من آني خود را از تو دريغ نکرده ام که تو اينگونه هستي. من همچون عاشقي که به معشوق خويش مي نگرد، با شوق تمام لحظات بودنت را به نظاره نشسته بودم.
گفتم: پس چرا راضي شدي من براي آن همه دلتنگي، اينگونه زار بگريم؟
گفت: عزيزتر از هر چه هست، اشک تنها قطره اي است که قبل از آنکه فرود آيد عروج مي کند، اشکهايت به من رسيد و من يکي يکي بر زنگارهاي روحت ريختم تا باز هم از جنس نور باشي و از حوالي آسمان، چرا که تنهااينگونه مي شود تا هميشه شاد بود.
گفتم: آخر آن چه سنگ بزرگي بود که بر سر راهم گذاشته بودي؟
گفت: بارها صدايت کردم، آرام گفتم از اين راه نرو که به جايي نمي رسي، تو هرگز گوش نکردي و آن سنگ بزرگ فرياد بلند من بود که عزيزتر از هر چه هست، از اين راه نرو که به ناکجا آباد هم نخواهي رسيد.
گفتم: پس چرا آن همه درد در دلم انباشتي؟
گفت: روزيت دادم تا صدايم کني، چيزي نگفتي، پناهت دادم تا صدايم کني، چيزي نگفتي، بارها گل برايت فرستادم، کلامي نگفتي، مي خواستم برايم بگويي آخر تو بندهء من بودي چاره اي نبود جز نزول درد که تو تنها اينگونه شد که صدايم کردي.
گفتم: پس چرا همان بار اول که صدايت کردم درد را از دلم نراندي؟
گفت: اول بار که گفتي "خدا" آنچنان به شوق آمدم که حيفم آمد بار دگر خداي تو را نشنوم، تو باز گفتي خدا و من مشتاق تر براي شنيدن خدايي ديگر، اگر تو بعد از علاج درد هم بر خدا گفتن اصرار مي کردي همان بار اول شفايت مي دادم.
گفتم: مهربانترين خدا ! دوست دارمت ... ![]()
گفت: عزيز تر از هر چه هست من دوست تر دارمت ... ![]()

كاش سلامي بودم در دهان كودك شرمنده اي
كاش گلي بودم كه تقديم به دل شكسته اي مي شد
كاش عطري بودم سر مزار عزيز از جان باخته اي
كاش شبنم بودم و روي گل ها را مي پوشاندم
كاش دل هايمان از سنگ نبود
و
كاش اين كاش ها هرگز نبود ![]()

مهربانی و صداقت تو درست به ظرافت گلبرگ های یک گل نوشکفته است
که برای یه پروانه خسته
بهترین جای رسیدن به آرامشه ![]()


هرگز نبايد بپرسيم : چرا خداوند اين را بر من نازل كرده است ؟
اما مي توانيم بپرسيم : خداوند از من مي خواهد با اين چه كنم ؟
برنامه ي خداوند كامل است و هر چه روي مي دهد بهترين است .
در برنامه ي الهي هيچ خطايي وجود ندارد
و براي كسي كه به آن ايمان داشته باشد همه چيز به خوبي پيش مي رود .
![]()

![]()
تو که آهسته می خوانی قنوت گریه هایت را
میان ربنای سبز دستانت دعایم کن ![]()
![]()
چگونه آب به ساقه و برگهای درخت می رسد ؟
ریشه های درخت ، آب موجود در خاک را جذب می کند. پس از آن آب از طریق آوندها از تنه ی درخت به سایر قسمت های درخت و شاخه های انتهایی می رسد . سپس آب از طریق برگها به صورت بخار دفع می شود .
به خواندن بقیه متن به ادامه مطلب بروید .
سنگ به موادی از پوسته زمین اطلاق میشود که از یک یا چند کانی که با یکدیگر پیوند یافتهاند، درست شدهاست.
سنگها از نظر نحوهٔ تشکیل به سه گروه زیر تقسیم میشوند:
دانستنی های دستگاه تنفس انسان مربوط به علوم چهارم
همکاران و دانش آموزان عزیز با کلیک بر روی نوشته های آبی رنگ می توانید اطلاعاتی در باره ی آن کلمه یا متن ببینید .
دستگاه تنفسی وظیفه انجام عمل تنفس را برعهده دارد و از بینی، حلق، نای، نایژه، نایژک و کیسه هوایی تشکیل شدهاست.
بدن جانداران برای تهیه اکسیژن برای متابولیسم سلولی و دفع دیاکسید کربن به دستگاه تنفس وابستهاست. دستگاه گردش خون ابزار انتقال گاز بین بافتهای بدن و ششها است. به این ترتیب گردش خون و دستگاه تنفس به یکدیگر وابستهاست. دستگاه تنفس با داشتن مجاری تنفسی و هوایی وظایف خود را با پالایش هوا انجام میدهد. دستگاه تنفس به دو ناحیه هوایی و تنفسی تقسیم شدهاست. ناحیه هوایی شامل حفره بینی، حلق، حنجره، نای و سیستم نایژههاست که هوا را از محیط پیرامون به قسمت تنفسی ششها میرساند.


فاصله تابش خود را بر دیگران تنظیم کن،خداوند خورشید را در جائی نهاد که گرم کندولی نسوزاند.
اگر تمام شب را برای از دست دادن خورشید گریه کنی لذت دیدن ستاره ها را هم از دست خواهی داد.
باید در زندگی همچون دریا بود تا اگر با سنگ های سخت برخورد کردیم سنگ ها درعمق ما محو شوند نه ما در عمق سنگ ها.
خدایا! در برابر هر آنچه انسان ماندن را به تباهی می کشاند مرا با نداشتن ونخواستن روئین تن کن.
بزرگترین عیب برای دنیاهمین بس که بی وفاست.(امام علی ع)
به جای آنکه به تاریکی لعنت بفرستید یک شمع روشن کنید.
بدترین و خطرناکترین کلمات این است:«همه این جورند.»
نگرانی هرگز از غصه فردا نمی کاهد بلکه فقط شادی امروز را ازبین می برد.
پوتین های نظامی بیرونش واکس خورده و توش بوی گند میده.
زندگی یک کتاب است برای یک صفحه،آن کتاب را پاره نکن.
خداوند به هر پرنده ای دانه ای می دهد اما آن را داخل لانه اش نمی گذارد.
محبت را زمانی دیدم که کودکی خورشید را در دفتر نقاشی اش سیاه کشید تا پدر کارگرش زیر آفتاب نسوزد.
ساقه شکستن قانون طوفان است تو نسیم باش و نوازش کن.
ایمان داشته باش که کمترین مهربانی ها از ضعیفترین حافظه ها پاک نمی شوند.
در بن بست هم راه آسماان باز است، پرواز بیاموز.
باد می وزد...
می توانی در مقابلش هم دیوار بسازی هم آسیاب بادی ، تصمیم با توست.
امروز از دیروز به مرگ نزدیکتریم ، به خدا چطور؟ (دکتر سنگری)
به یاد داشته باش: نقطه اوج هر فواره سرآغاز سقوط است.
همیشه آغاز راه دشوار است، عقاب در آغاز پرگشیدن پر می ریزد ولی در اوج حتی از بال زدن هم بی نیاز است.
از مخالفت مهراس چرا که بال ها در خلاف باد به پرواز در می آیند.
اگر پشت به خورشید بایستید چیزی جز سایه خویش نخواهید دید.
انتخاب با توست:
می توانی بگویی صبح بخیر خداجان
یا بگویی خدا به خیر کنه صبح شده.
رودها آوازشان را از دست خواهند داد اگر سنگها را از پیش پایشان برداریم.
بمان تا کاری کنی ، کاری نکن که بمانی.
قطعا خاک و کود لازم است تا گل سرخ بروید اما گل سرخ نه خاک است و نه کود.
بشر به خوشبختی خیلی زود عادت می کند و چون خیلی زود عادت می کند خیلی زود هم فراموش می کند که خوشبخت است.
همه دوست دارند به بهشت بروند ولی کسی دوست ندارد که بمیرد.
برنده می گوید مشکل است اما ممکن
بازنده می گوید ممکن است اما مشکل
هرکس ساز خودش را می زند اما مهم شما هستید که به هر سازی نرقصید.
دانا و پر توانی ای كودك ایرانی
پسر (دختر) خوب و نازم به دیكته ات می نازم
نون و پنیر و پسته مشقت به دل نشسته
ای پسر (دختر) نازنین بهت می گم آفرین
ای گل توی كلاس زیبا هستی مثل یاس
بارون میاد ریز ریز اول بخوان بعد بنویس
یك گل شادابی تو آفتاب و مهتابی تو
به مثل یك ستاره نور از مشقت می باره
برف میاد دونه دونه پسرم (دخترم) درس می خونه
با مشقی كه نوشتی تو لایق بهشتی
مــثل گــل شـقـایـق هستی تو خوب و لایق
به دوستت دادی یاری چه خوب کردی همکاری
آفــــرین ای فرشته مشقات همه درسته
کودک خوب ، زیبا چو گلها میشه او همیشه ، محبوب دلها میشه
بـــارون دونــه دونــه مشقت شده نمونه
فرشته ی بهشـتـی خیلی تمیز نوشتی
کارت شــده مـرتـب ای کودک مودب
شـکوفـه ی رنگارنگ خسته نباشی قشنگ
عـزیـز مـن می دانی زرنگ و پر توانی
قشنگ نوشتی و ناز ای کودک سرفراز
زیبا چــــو آســمانی با هوش و خوش بیانی
گــــل نــاز بــنـفـشه خیلی قشنگ نوشته
یکی از گلهای کلاس معطر مثل گل یاس
آفــرین و مــرحــبـــا می نویسی چه زیبا
فرشته بهشتی خیلی قشنگ نوشتی
حالا شدی باسواد دل منم شده شاد
جَمعه چقدر حواست دقیقه خیلی کارت
فرشته بهشتی تمیز و درست نوشتی
مشقت شده مرتب ای کودک مودب
به مثل ماه تابان قشنگی و درخشان
سبد سبد گل یاس زرنگ، توی کلاس
قایق روی دریا نوشته ای چه زیبا
ای کودک خیلی ناز مرا کردی سرافراز
دخترم (پسرم) زیبا نوشته مثل گل نوشته
قشنگی چون کبوتر از همه هستی بهتر
باهوش و خوش بیانی ای کودک ایرانی
قشنگ نوشتی و ناز ای دختر (پسر) سر افراز
ای کودک مهربان دوستت دارم همچو جان
خورشید گرم و روشنی همیشه در قلب منی
شکوفه های رنگ به رنگ خسته نباشی، قشنگ
کارت شده چه بهتر ای گل من، تاج سر
کار گروهی بدان می کنه کارُ آسان
ای کودک بهشتی کامل دقیق نوشتی
هستی دقیق پر تلاش همیشه خنده رو باش
کودک خوب و نازی واژه درست می سازی
پی برده ام به رازی زیبا جمله می سازی
عقیدهء من اینه کودک خوب همینه
خلاقی و مهربون همیشه اینطور بمون
ماهی نوشت تو دریا آفرین و مرحبا
امروز کارت عالی بود اشکالی در آن نبود
به به عالی نوشتی آنقدر که پاک سرشتی
هستی دیگه باسواد باید باشی شاد شاد
نوشتی آرام و خوب حالا شدی تو محبوب
مثل گل می نویسی هنگام رونویسی
عالیه پیشرفت تو فهمیدی چیزهای نو
تکلیفت بهترینه لیاقتت همینه
ای فرشته باهوش خوب و درست کردی گوش
تاب تاب عباسی زرنگ تو کلاسی
ای کودک نازنین بهت میگم آفرین
فکرهای خوب و عالی در سر می پرورانی
خوش خطی و با دقت تو با هوش ها هستی تک
۱۲۳۴ ستاره کارت ایراد نداره
آفریدی افتخار برای چندمین بار
دختر خوب و نازم خوب بلدی می دونم
با ادب و تمیزی پیشم خیلی عزیزی
یاد بگیر هر روز درسی از ریاضی و فارسی
هیچوقت نباشی خسته از درس و از مدرسه
شادی شادی با ورزش اول درس و بعد گردش
باید با هم دوست باشیم همدل و همصدا شیم
نون و پنیر و پسته کارت به دل نشسته
مانند یک ستاره نور از مشقت می باره
اي گل ناز و خوش بو بخوان درست از اين رو
هستي دقيق پر تلاش هميشه خنده رو باش
پي برده ام به رازي زيبا جمله مي سازي
خلّاقي و مهربون هميشه اين طور بمون
ماهي نوشت تو دريا آفرين و مرحبا
انار دونه دونه نقاشیت شده نمونه
مورچه نوشت روی خاک قشنگ نوشتی و پاک
پسر خوب و نازم به دقتت می نازم
جمله های قشنگی با واژه ها تو ساختی
درست خواندی تو قرآن ای کودک مهربان
امروز کارت عالی بود اشکالی در آن نبود
به دوستت دادی یاری عالی کردی همکاری
فرزند خوبم، از خط زیبایت لذت بردم.
پسر نازم، هزار آفرین به تو که مشقت را زیبا نوشتی.
آفرین به تو که تکالیفت را بدون اشکال و کامل انجام دادی.
پسرم (دخترم) تحقیق شما جالب و خواندنی بود.
آفرین پسرم در نوشتن تکالیف دقت کامل داشتی.
سلام من به روی دلنوازت
به لبخندی که داری بر لبانت
سلام من به تو زیباتر از گل
سلام من به قلب پر زمهرت
سلام من همیشه بر خدا باد
که روح جسم مان بر او جدا باد
سلام من به یک صبح پر از عشق
که دامانش پراست کز مهر وخواهش
سلام سلام ستاره ، سلام سلام آسمون
سلام سلام به ابرها ، به جنگل و به بارون
سلام به تو ، به دنیا، به مهربونی و ماه
خوشحالم که با من هستی ، یه همسفر تو این راه ...
سلام من
به غنچه ای كه صبحدم
به خنده باز می شود
***
سلام من
به آن پرند سپیده وشادمان
كه در سپیده با نسیم
ترانه ساز می شود
***
سلام من
به پیچكی كه صبح دست سبز او
به سوی آسمان بی كران دراز می شود
***
سلام من
به هر چه وبه هر كسی كه با سحر
تمام جسم و جان او پر از نماز می شود
سلام دهيم به همه با خوشحالي و خنده
سلام سلام بچه ها چطوره حال شما
هستيد خوشحال و خندان چون گل هاي گلستان
سلام به تو اي عزيز چه خوشگلي چه تميز
- نام بازی: دوچرخه سواری
اهداف پرورشی: استقامت و بردباری و تقویت عضلات ران و شکم و کتف .
شرح بازی: تعدادی از دانش آموزان در فواصل بین میزهای کلاس قرار می گیرند و پس از فرمان مربی دست خود را بر روی طرفین دو میز کناری می گذارند و پاها را از زمین باند کرده و حرکتی شبیه پا زدن دوچرخه سوار را تقلید می نمایند. دربین افراد مزبور شخصی که استقامت و بردباری بیشتری از خود نشان دهد و از سایر افراد بیشتر پا بزند برنده خواهد بود . بازی دوچرخه سوار را می توان در گروههای مختلف اجرا کرد و نفر نهایی کلاس را از طریق رقابت بین نفرات اول گروهها مشخص کرد .
2- نام بازی: پانتومیم
اهداف پرورشی: ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان و پرورش تعقل و تفکر در کودکان .
شرح بازی: دانش آموزان کلاس به چندگروه تقسیم میشوند (هرردیف کلاس یک گروه). و معلم معماهایی را مطرح می کند و از یکی از دانش آموزان میخواهد که آنرا بصورت پانتومیم به کلاس ارائه دهد . گروهی که سریعتر جواب صحیح را پیدا کند یک امتیاز کسب خواهد کرد و در نهایت ردیفی که سریعتر مجموع امتیازاتش به عدد مشخصی برسد به عنوان برنده شناخته می شود. مربی می تواند معمای مورد نظر را از مسائل تربیتی و اخلاقی و تربیتی انتخاب نماید مثلا عبادت یک عابد، جنگ با کفار و ...

آيا تا به حال فكر كردهايد كه چرا بچهها مدرسه را دوست ندارند و براي تعطيل شدن آن لحظه شماري ميكنند؟
يا چرا موقعي كه روي نيمكتها و صندلي مدارس مينشينند احساس عذاب و درد و رنج ميكنند؟ گويا تقويم مورد تاييد بچهها با بزرگسالان بسيار متفاوت است. بچهها عاشق رنگ قرمز تقويمها و بهدنبال افزايش روزهاي تعطيل هستند. آنها در زمستان هر روز به آسمان خيره ميشوند تا شايد برف زمين را سپيدپوش كرده و به روياهاي آنها رنگ واقعيت ببخشد و در فصل بهار با ياد روزهاي گرم تابستان روز و شب را سپري ميكنند.
بسياري از ما روز اولي را كه قدم به مدرسه گذاشتيم بهياد داريم، روزي كه براي بسياري از كودكان، رنگ غم و اندوه دوري از خانوادهها را داشته است، بچهها در حالي كه پدر و مادرهايشان جلوي در مدرسه ايستاده بودند، به همديگر دست تكان ميدادند و با نگاهي تلخ از هم جدا ميشدند. حال اگرچه اين درد و رنج مربوط به ورود به مدرسه تا حدي ميتواند طبيعي باشد اما آنچه مسئله تلقي ميشود اين است كه بسياري از كودكان و نوجوانان حتي تا سالهاي پاياني دوره متوسطه تغييري در روحيه و احساسشان نسبت به مدرسه پديد نيامده و جايي در دلشان براي درس و مدرسه و كتاب باز نميشود.
يك معلم كه حدود 20 سال سابقه تدريس دارد ميگويد: هرگز حاضر نيستم، جايم را با دانشآموزان عوض كنم. دوران مدرسه براي من به مانند يك كابوس ميماند؛ كابوسي كه هر وقت در خواب ميبينم دچار سردرد و ناراحتي، غم و اندوه ميشوم. دانشآموزان بعد از پايان دوران متوسطه به سرعت از فضاي مدرسه دور ميشوند و روزهاي كودكي و نوجوانيشان را با شتاب هر چه تمامتر به دست فراموشي ميسپارند.
مدرسه براي بسياري از كودكان تداعيكننده روزهاي سخت و بيروح و يك فضاي دلسردكننده و پر از استرس و هيجانات روحي نامناسب است. اما واقعا اين يك سؤال اساسي است كه چرا بچهها مدرسه را دوست ندارند؟ آيا چون فضاي آموزشي آن فضاي مناسب و بهينه براي پرورش استعدادهاي آنها نيست يا اينكه در ارتباط ميان معلمها و دانشآموزان مشكلاتي وجود دارد؟
معلمها معترضانه ميگويند: بچهها نسبت به گذشته تنبلتر و تن پرورتر شدهاند و درست درس نميخوانند و به حرفهاي ما گوش نميدهند و دانشآموزان پاسخ ميدهند: مدرسه مكان كسلكننده و بيروحي است كه ما در آنجا احساس شادابي و سرزندگي نميكنيم. بهنظر ميرسد لازم است كه به اين سؤال با تامل و ژرف نگري بيشتري پاسخ دهيم.
پیشنهاد می کنیم حتما ادامه متن را در "ادامه مطلب" دنبال کنید.
![]()

بیشتر محتوای کتابهای ریاضی در دورة ابتدایی، به مفاهیم و روشهای محاسبات (چهار عمل اصلی) روی مجموعة اعداد حسابی، کسرها و عددهای اعشاری مربوط میشود. در مرحلة نخست باید به مفهوم بپردازیم و تکنیکها را با تکیه بر مفاهیم به دست آوریم. پس از آن، مهارت انجام محاسبات مورد نظر است. یعنی دانشآموز توانایی انجام دادن محاسبات را با دقت و سرعت متناسب با سنّ خود داشته باشد. برای مثال، انتظار داریم یک دانشآموز در کلاس پنجم ضرب دوعدد دورقمی را با مهارت کامل انجام دهد.
اغلب معلمان، تمرینهای محاسباتی زیادی به دانشآموزان میدهند و رسیدن به مهارت را دلیل کار خود میدانند. اما در این جا دو نکته قابل توجه است: اول آن که با وجود ابزاری مثل ماشین حساب، این همه تأکید برمحاسبات عددی لزومی ندارد. دوم آن که اضافه کردن رقمها با تعداد عددها در یک محاسبه، بعد ریاضی مسأله و تمرین را زیاد نمیکند؛ بلکه مسائل مثل تمرکز و دقت را میسنجد برای مثال، درست همان تکنیکی که در ضرب دو عدد 2 رقمی به کار میبریم، در ضرب دو عدد 4رقمی نیز به کار میبرد. بنابراین، اگر ضرب دو عدد 4 رقمی را از دانشآموزان بخواهیم، مسأله ریاضی را پیچیده نکردهایم؛ بلکه عوامل روحی و روانی و تواناییهای غیر ریاضی آنان را در نظر گرفتهایم. این نوع تمرینها، که معمولاً در تعداد زیادی از دانشآموزان خواسته میشود، برای آنها آزاردهنده و خسته کننده است.
پس به جای پرداختن به این نوع تمرینها در نگرش مهارتی، پس از کسب اطمینان از یادگیری تکنیکها، عملیات ذهنی بهتر است خواسته شود. در زیر به تشریح اجزا و ابعاد این مهارت میپردازیم:
![]()

املای آینه ای:
کلمات را بر عکس می نویسیم و بچه ها باید با آینه درست آن را بنویسند.
املای آبکی:
استفاده از آب و حیاط مدرسه یعنی یک گروه با آب پاش روی زمین کلمات را می نویسند و گروه دیگر تصحیح می نما یند.
قطار دوستان:
روی زمین با گچ سفید یا رنگی چند کلمه بنویسند و دانش آموزان را به گروه های 2یا 3نفره تقسیم کنید و بخواهید که روی کلمات راه بروند و آن را صدا کشی کنند .بدین تر تیب مهارت دیدن و شنیدن آنها تقویت می شود.
املای دوختنی:
در این املا به جای استفاده از کاغذ از پارچه استفاده کنند و با نخ های رنگی بنویسند البته برای پایه های بالا تر کاربرد دارد که بتوانند با نخ و سوزن کار کنند.
املای انگشتی:
شاگرد پشت سری کلمات را روی پشت فرد جلویی بنویسد و شاگرد جلویی از روش حرکت انگشتی فرد عقبی بتوانند لغات را بفهمند و بنویسند.
املای پای تخته به صورت 2نفری:
دونفرراپای تخته می آوریم وقتی به یک نفراملا می گوییم دیگری مراقب است تا اگر اشتباهی صورت پذیرفت آن رااصلاح کند.
املای روزنامه ای:
روزنامه رابا خود به کلاس بیاورندو لغات راببرند وازلغات بریده شده یک بند املا برایمان درست کنندوبرروی ورقه بچسبانند.
پرکردن جاهای خالی با کلمات داده شده:
متنی را برای بچه ها تهیه می کنیم سپس از آنها می خواهیم که با کلمات داده شده جاهای خالی را پرکنند.سپس از آنها می خواهیم که یک بار متن را با دقت بخوانند و در پایان هرچه در ذهن دارند به خودشان املا بگویند یعنی روی یک کاغذ بنویسند سپس معلم یا والدین متن را تصحیح کنند.
در این بازی ریاضی شما باید دو کسر را با هم جمع بزنید.اگر در هر مرحله با مشکل روبرو شدید پاسخ سئوال را میتوانید مشاهده کنید.فقط یادتون باشه هربار که دکمه دیدن پاسخ رو بزنید 10 امتیاز از دست میدهید.
برای اجرای بازی احتیاج به نصب فلش پلیر روی سیستم می باشد.آن را از اینجا دریافت کنید

حجم بازی:35 کیلو بایت